A kiállítást megnyitja: Eke Angéla színművész
A kiállítás megtekinthető: 2021.09. 21. - 10.03.
Nyitvatartás: Hétköznap 17:00-20:00
Szombat-Vasárnap: 13:00-16:00
Kertész Attila festőművész negyedik tárlatán a személyiség fejlődés legkorábbi időszakát jeleníti meg tíz festményből álló sorozatban. Az ember életének az elején az egyén dinamikusan formálódik, személyisége, főbb karakterjegyei kibontakozóban vannak, még csak akar valamivé válni. A téma megragadásához Kertész hellenisztikus szobormaradványokból inspirálódott, ahol az alakok erőtől duzzadnak, lendületesek, küzdenek, ugyanakkor a letört darabok, a hiányzó részek jelzik, hogy ez a folyamat akadályokkal teli, feszültségektől terhes.
Kertész Attila minden alkotása erős érzelmi indíttatásból készül és egytől egyig érzékiek, mivel a művész a saját önismereti utazását dolgozza fel absztrakt formában, néhol figuratív elemekkel kiegészítve.
Kertész Attila minden alkotása erős érzelmi töltöttségű, mivel a művész rendszerint a saját önismereti utazását dolgozza fel absztrakt formában, néhol figuratív elemekkel kiegészítve. (...)
Az élet elején az egyén dinamikusan formálódik, személyisége, főbb karakterjegyei kibontakozóban vannak, még csak akar valamivé válni. A téma megragadásához Kertész Attila hellenisztikus szobormaradványokból inspirálódott, ahol az alakok erőtől duzzadnak, lendületesek, küzdenek, ugyanakkor a letört darabok, a hiányzó részek jelzik, hogy ez a folyamat akadályokkal teli, feszültségektől terhes.
„PETROS sorozatomban az életünk jelentőségteljes első harmadának azon fejlődési szakaszát vizsgálom, amikor még a személyiség, a személyes célok, az adottság és akarat képlékeny masszája folytonos változásban van. A személy fő irányultsága és jellege már megmutatkozik, de eszközei, lehetőségei és tettei még kiforratlanok” – mondta el Kertész Attila.
Attila festészeti munkásságában minden egyes sorozat kiemelt jelentőségű, mind fontos láncszemek, hiszen – egy teljes egészet alkotva – szorosan kapcsolódnak egymáshoz. Első kiállítási anyagában a GEMSELF-ben az ásványokat, mint a kollektív emlékezet szimbólumait dolgozta fel. A második tárlatát, az ANIMA-t az ÉN férfi és női oldalának különböző megjelenési formájának bemutatása céljából alkotta meg. A festőművész harmadik tárlata pedig a latin GENETRIX nevet kapta, amelynek jelentése ős, ősanya, amely szimbólumokat absztrakt eszközökkel ábrázolta. (forrás: octogon.hu)