Érdekel, hogyan kel új életre az ipari hulladékként kezelt gyapjúfilc, a fesztiválok után megmaradt molinó vagy éppen a roncsautó légzsákja?
Most itt az alkalom, hogy ellátogass olyan alkotóterekbe, ahol magyar designerek a fenntarthatóságot szem előtt tartva készítik a termékeiket. Az Art Moments - WASTEREVOLUTION keretében a Back2Bag, a Medence Csoport, a RisoPlant, a Shamobags és Temesi Apol várják az érdeklődőket, hogy megmutassák, hogyan is teszik mindezt.
Ők maguk az alternatíva, amit keresünk: környezettudatos, hazai és menő.
Mivel vár Temesi Apol?
Vajon milyen második élete lehet az ipari gyapjú maradékoknak? Milyen új felhasználási módot lehet számukra találni? Miként lehet ezeket újradolgozni úgy, hogy régi, kedvező tulajdonságaik megmaradjanak és ezen felül továbbiakkal is kiegészüljenek?
Látogass el Temesi Apol stúdiójába, ahol az alkotótól mindezekre választ kaphatsz!
“A jellemzően teherként megjelenő hulladékokra ritkán tekintünk nyersanyagként, holott a problémát pusztán az alapanyag eredeti funkciójának elvesztése okozza. Ehhez elengedhetetlen az anyag megdolgozásával töltött idő, amely képes annak új karakterét és tulajdonságait megmutatni, ezáltal a felhasználási területek lehetőségeit is bővíteni tudjuk. Munkáimban a nemezelt gyapjú hulladék karakteres jó tulajdonságait kihangsúlyozva strukturálom át, másodlagos életének új esztétikáját formálom és fogalmazom újra akusztikai panelként.” – Temesi Apol
apoltemesi.com
2019. október 9. szerda 17:00
1111 Budapest, Vak Bottyán utca 4.
A WASTEREVOLUTION háttere
"A szemét nem egy probléma, a szemét szexi”. Az idézet Tom Szakytól a hulladékok újrahasznosításával foglalkozó TerraCycle cég alapítójától származik. A magyar származású vállalkozó a chipses zacskóban, cigarettacsikkben és a dezodoros flakonban is meglátta a lehetőséget – utóbbiból például alumíniumvázas bicikliket gyártanak.
A kevesebb szemét termelésére tett kísérletek, a zero waste életmód ugyancsak újraértelmezi a fogyasztói kultúrához való viszonyunkat: kevesebbet és tudatosabban vásárolunk, körültekintőbben választjuk ki használati tárgyainkat. Keressük a lebomlót, az ökot, az organikusat. Olyan alternatívák után kutatunk, amivel jót teszünk saját magunknak és másoknak, a környezetünknek – piacra járunk, kistermelőtől vásárolunk és szívesebben adunk ki pénzt valami olyanért, ami idehaza készült. Kapcsolatot akarunk teremteni azzal a személlyel, aki megtervezte, megtermelte, felnevelte, elkészítette.